vineri, 3 februarie 2012

Morfeu vs ABCC9




















De fiecare data cand ma trezeam constatam ca sunt prima sau singura din casa care s-a trezit.
"Anumite persoane au nevoie de mai multe ore de somn" aparea imediat afirmatia.Cu timpul am acceptat ca suntem diferiti ,dar asta nu insemna ca imi place sa-mi petrec diminetile" eu cu mine".
Intamplator am luat cunostiinta despre gena ABCC9.S-au facut diferite studii, dintre care unele pe celebrele musculite drosofila melanogaster,acestea  prezentant tipare de somn asemanatoare cu cele ale oamenilor.
De asemenea, participantii din sapte tari europene au completat un chestionar ce viza evaluarea somnului.S-a constat ca persoanele care aveau doua copii ale unei variante comune de ABCC9 dormeau  mai putin decat cele ce aveau o versiune a acestei gene.
Se pare ca gena ABCC9 este raspunzatoare de odihna nostra sau..putem spune ca Morfeu(Morpheus a fost zeul grec al viselor,unul dintre cei o mie de fii ai lui Hypnos. Fiu al Somnului si al Noptii,zeul viselor in mitologia greaca; in vis lua forma omeneasca.Avea aripi de fluture, si in mana frunze de mac , cu care atingea pleoapele muritorilor) ii tine in brate strans mai mult pe altii decat pe unii:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate